View: |
Part 1: Document Description
|
Citation |
|
---|---|
Title: |
Μεγαλώνοντας στην Αθήνα - Έρευνα σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια/ΤΕΕ |
Identification Number: |
doi:10.17903/FK2/XJ6X6P |
Distributor: |
Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet |
Date of Distribution: |
2022-05-21 |
Version: |
3 |
Bibliographic Citation: |
Κοτταρίδη, Γίτσα; Βαλάσση-Αδάμ, Ελένη; Μαλικιώση-Λοΐζου, Μαρία, 2022, "Μεγαλώνοντας στην Αθήνα - Έρευνα σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια/ΤΕΕ", https://doi.org/10.17903/FK2/XJ6X6P, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Δεύτερη έκδοση, UNF:6:VgZEIvZMv0VwrMmV5N6M3g== [fileUNF] |
Holdings Information: |
https://doi.org/10.17903/FK2/XJ6X6P |
Citation |
|
Title: |
Μεγαλώνοντας στην Αθήνα - Έρευνα σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια/ΤΕΕ |
Subtitle: |
Ποιότητα ζωής παιδιών και εφήβων |
Identification Number: |
doi:10.17903/FK2/XJ6X6P |
Authoring Entity: |
Κοτταρίδη, Γίτσα (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών) |
Βαλάσση-Αδάμ, Ελένη (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών) |
|
Μαλικιώση-Λοΐζου, Μαρία (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) |
|
Producer: |
Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών |
Software used in Production: |
SPSS |
Distributor: |
Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet |
Date of Distribution: |
2022-05-21 |
Holdings Information: |
https://doi.org/10.17903/FK2/XJ6X6P |
Study Scope |
|
Keywords: |
ΣΧΟΛΕΙΑ, ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ, ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΒΙΑ, ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΗΛΙΚΩΝ, ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΧΕΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ- ΜΑΘΗΤΗ, ΣΧΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΜΑΘΗΤΗ |
Topic Classification: |
Compulsory and pre-school education, Vocational education and training, General health and well-being, Children, Youth, Social behaviour and attitudes, Time use |
Abstract: |
Σκοπός της έρευνας ήταν η, κατά το δυνατόν, ευρεία αποτύπωση διαστάσεων και παραμέτρους ποιότητας ζωής παιδιών και εφήβων, ηλικίας 5-17 ετών, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής του Δήμου Αθηναίων. Η αποτύπωση αυτή έγινε για να χρησιμεύσει στην αποτελεσματική ανταπόκριση του Δήμου στο ευρύ φάσμα των αναγκών των δημοτών του. Η ποιότητα ζωής ορίζεται από πολλές διαστάσεις και παραμέτρους: οικονομικές, κοινωνικές, οικογενειακές, υγείας, περιβάλλοντος, αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου. Οι διαστάσεις αυτές διαφέρουν από Διαμέρισμα σε Διαμέρισμα του Δήμου, από σχολείο σε σχολείο, από ηλικία σε ηλικία, από οικογένεια σε οικογένεια. Τα στοιχεία που έχουν συλλεγεί δίνουν τη δυνατότητα ολιστικής προσέγγισης αλλά και ποιοτικής ανάλυσης επί μέρους θεμάτων. Το εκτεταμένο, αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο που διαμορφώθηκε συμπληρώθηκε με ενδιαφέρον και ευκολία από τα παιδιά και των τριών ηλικιακών ομάδων. Η ποιότητα ζωής έχει κατ' αρχήν, δύο διαστάσεις, την αντικειμενική και την υποκειμενική. Η υποκειμενική είναι φανερό ότι έχει πολύ ευρύ φάσμα και εξαρτάται από πολιτισμικές και προσωπικές αξίες. Γι' αυτό δόθηκε έμφαση στην ικανοποίηση των παιδιών από διάφορες διατάσεις της ζωής τους, παράγοντες που μπορούν αν συσχετιστούν με πολλά συγκεκριμένα αντικειμενικά στοιχεία. Επισημαίνεται ότι το κάθε ζήτημα στη ζωή των παιδιών διερευνήθηκε με συγκεκριμένες ερωτήσεις αλλά παρουσιάζεται μετά από συνδυασμό απαντήσεων και μπορεί να διερευνηθεί ως ένα στοιχείο πολυπαραγοντικής αιτιολογίας. Η μελέτη που αφορά την προσχολική ηλικία (τα Νηπιαγωγεία) αποτελεί ξεχωριστό τμήμα της συνολικής έρευνας. |
Date of Collection: |
2006-03-01-2006-04-14 |
Country: |
Greece |
Geographic Coverage: |
Δήμος Αθηναίων και επιμέρους Δημοτικά Διαμερίσματα |
Geographic Unit(s): |
Σχολείο και τμήμα (Δεν συμπεριλήφθηκαν τα Εσπερινά και τα Ειδικά Σχολεία λόγω των ιδιαιτεροτήτων που έχουν οι μονάδες αυτές) |
Unit of Analysis: |
Individual |
Universe: |
Ο πληθυσμός της Έρευνας περιλαμβάνει τους μαθητές της Ε' δημοτικού , Β' Γυμνασίου, Β' Λυκείου/ΤΕΕ καθώς και τους διευθυντές των σχολείων και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, δάσκαλο ή καθηγητή, του τυχαία επιλεγμένου τμήματος. |
Methodology and Processing |
|
Time Method: |
Cross-section |
Data Collector: |
Ερευνητική Ομαδα Πανεπιστημίου Αθηνών |
Sampling Procedure: |
Probability: Stratified |
Mode of Data Collection: |
Face-to-face interview: Paper-and-pencil (PAPI) |
Type of Research Instrument: |
Semi-structured questionnaire |
Data Access |
|
File Description--f5494 |
|
File: ekke-1-0030_1.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:NV/Nurm1+UrsHWVUczLtcw== |
File Description--f5499 |
|
File: ekke-1-0030-2.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:Ue4hoy3E1AgXqcPBBQOzvA== |
File Description--f5507 |
|
File: ekke-1-0030-3.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:odjpa/EwdS7DvVLHdapc4g== |
File Description--f5510 |
|
File: ekke-1-0030-4.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:f1oDshj2cC/8VlvLnx0M1Q== |
File Description--f5511 |
|
File: ekke-1-0030-5.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:99PXoUfzWuKYjyLXGgFwxA== |
File Description--f5512 |
|
File: ekke-1-0030-6.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:q+uOQ+92ZsJ1QJ5GgmSZzw== |
File Description--f5513 |
|
File: ekke-1-0030-7.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:yqvBndIkcwaUmHB76PWs5Q== |
File Description--f5514 |
|
File: ekke-1-0030-8.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:OVXUtxkJAYzFzT59sX5kGg== |
File Description--f5515 |
|
File: ekke-1-0030-9.tab |
|
|
|
Notes: |
UNF:6:N+dQ+ylzkET+pJ2XcyQ/SA== |
Label: |
quest-ekke-1-0030-GR_1_dief.pdf |
Notes: |
application/pdf |
Label: |
quest-ekke-1-0030-GR_1_dimotik.pdf |
Notes: |
application/pdf |
Label: |
quest-ekke-1-0030-GR_1_ekp.pdf |
Notes: |
application/pdf |
Label: |
quest-ekke-1-0030-GR_1_math.pdf |
Notes: |
application/pdf |