10.17903/FK2/ODHGMIΕυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες DG Communication COMM A1 /Research and Speechwriting/Flash Ευρωβαρόμετρο 367 (Στάσεις των Ευρωπαίων ως προς την οικοδόμηση της ενιαίας αγοράς για τα οικολογικά προϊόντα)Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet2021Social SciencesΛιναρδής, ΑπόστολοςΕθνικό Κέντρο Κοινωνικών ΕρευνώνΚονδύλη, ΔήμητραΕθνικό Κέντρο Κοινωνικών ΕρευνώνGESIS - Leibniz Institute for the Social SciencesGESIS Αρχείο Δεδομένων για τις Κοινωνικές ΕπιστήμεςGESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences2021-10-262021-12-272012-12-4/2012-12-10ZA579859044application/x-spss-syntax1.0CC0 WaiverΣτάσεις των Ευρωπαίων ως προς την οικοδόμηση της ενιαίας αγοράς για τα οικολογικά προϊόντα. Θέματα: γνώση ερωτώμενων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων που αγοράζουν και χρησιμοποιούν και η σημασία λήψης απόφασης αγοράς ενός προϊόντος. Συχνότητα αγοράς προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον και έκφραση γνώμης ως προς τα κίνητρα αγοράς τέτοιων προϊόντων όπως η σχέση ποιότητας-τιμής , αποτελεσματικότητας σε σχέση με τα κανονικά προϊόντα, ευκολία εντοπισμού τους, καλό παράδειγμα γα τους άλλους κ.ά. Διερεύνηση περικοπών κατανάλωσης νερού και ενέργειας για περιβαλλοντικούς λόγους στη διάρκεια του περασμένου μήνα, καθώς και ενεργειών που θα είχαν μεγαλύτερη επίδραση στην επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων στην Ελλάδα: αγορά οικιακών συσκευών χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, ανακύκλωση και ελαχιστοποίηση αποβλήτων, λιγότερα ταξίδια και υιοθέτηση αειφόρων μέσων μεταφοράς κ.ά. Έκφραση γνώμης για το ρόλο των οικολογικών προϊόντων και της χαμηλότερης φορολόγησης αυτών των προϊόντων στη μείωση δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την Ελλάδα, για την επάρκεια της πληροφορίας στις ετικέτες των προϊόντων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους, για τυχόν υπερβολικές ή παραπλανητικές δηλώσεις αναφορικά με ευεργετικές επιδράσεις προϊόντων στο περιβάλλον τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Εμπιστοσύνη στους παραγωγούς σε ό,τι αφορά την περιβαλλοντική απόδοση των προϊόντων τους καθώς και στις αναφορές εταιρειών σχετικά με τη δική τους περιβαλλοντική επίδοση. Συχνότητα εβδομαδιαίας κατανάλωσης κρέατος και πρόβλεψη περιορισμού του. Γνώση και άποψη ερωτώμενων σχετικά με τη διάρκεια ζωής των προϊόντων που αγοράζουν και στάση ως προς την αγορά προϊόντος με εγγύηση πέραν των 5 χρόνων αλλά με υψηλότερη κόστος. Δημογραφικά στοιχεία: Ηλικία, φύλο, υπηκοότητα, κατάσταση απασχόλησης και επαγγελματική κατάσταση, ηλικία ολοκλήρωσης σπουδών, περιοχή κατοικίας και βαθμός αστικοποίησης.Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.Κολωνία, Γερμανία