Flash Ευρωβαρόμετρο 139 (Στάσεις για την εισαγωγή του Ευρώ, Νοέμβριος 2002, Χώρες της ζώνης του Ευρώ) (ICPSR doi:10.17903/FK2/UAIZLS)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Flash Ευρωβαρόμετρο 139 (Στάσεις για την εισαγωγή του Ευρώ, Νοέμβριος 2002, Χώρες της ζώνης του Ευρώ)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/UAIZLS

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-26

Version:

1

Bibliographic Citation:

Christensen, Thomas; Soufflot de Magny, Renaud, 2021, "Flash Ευρωβαρόμετρο 139 (Στάσεις για την εισαγωγή του Ευρώ, Νοέμβριος 2002, Χώρες της ζώνης του Ευρώ)", https://doi.org/10.17903/FK2/UAIZLS, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Version 1.0.0 (13.04.2010), doi:10.4232/1.3774

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/UAIZLS

Study Description

Citation

Title:

Flash Ευρωβαρόμετρο 139 (Στάσεις για την εισαγωγή του Ευρώ, Νοέμβριος 2002, Χώρες της ζώνης του Ευρώ)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/UAIZLS

Authoring Entity:

Christensen, Thomas (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες, DG Press and Communication Opinion Polls)

Soufflot de Magny, Renaud (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες, DG Press and Communication Opinion Polls)

Producer:

GESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-26

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/UAIZLS

Study Scope

Topic Classification:

Economic systems and development, International politics and organisations

Abstract:

Το συγκεκριμένο Flash Eurobarometer με αφορμή την εισαγωγή του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος «ευρώ» στις 12 χώρες της ζώνης του Ευρώ την 1η Ιανουαρίου του 2002, διερεύνησε τις στάσεις, απόψεις και γνώσεις των ερωτώμενων σχετικά με το Ενιαίο Ευρωπαϊκό νόμισμα. Η πρώτη ενότητα αφορούσε το βαθμό δυσκολίας ως προς τη χρήση του ευρώ, τη χρήση και ισχύ του ευρώ ως προς τη διενέργεια συναλλαγών στα εμπορικά καταστήματα, τις προτιμήσεις για την αναγραφή των τιμών των προϊόντων στο εθνικό και το Ενιαίο Ευρωπαϊκό νόμισμα καθώς και την γνώση ύπαρξης νομισμάτων/ χαρτονομισμάτων διαφορετικών αξιών. Οι επόμενες ενότητες επικεντρώθηκαν στις στάσεις των ερωτώμενων ως προς τη σχέση τους με το ευρώ και την καταναλωτική συμπεριφορά τους, τα μειονεκτήματα της εισαγωγής του ευρώ, τις συμπληρωματικές χρεώσεις στις τραπεζικές κάρτες σε άλλες χώρες της Ζώνης του ευρώ, ενώ κλήθηκαν να αξιολογήσουν την αναμενόμενη οικονομική ανάπτυξη με αφορμή την εισαγωγή του ευρώ και τη σύγκρισή του με το δολάριο. Η τελευταία ενότητα αφορούσε ερωτήσεις ως προς την ικανοποίηση σχετικά με την εισαγωγή του ευρώ, τα συναισθήματα των ερωτώμενων ως Ευρωπαίοι πολίτες ,την αξιολόγηση της εισαγωγής του ευρώ ως κοσμοϊστορικό γεγονός, την ενημέρωση σχετικά με την προετοιμασία για το ευρώ καθώς και την ανάγκη για περαιτέρω πληροφόρηση. Δημογραφικά: ηλικία, φύλο, ηλικία ολοκλήρωσης σπουδών, επάγγελμα, περιοχή, βαθμός αστικοποίησης

Date of Collection:

2002-11-18-2002-11-27

Country:

Spain

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

Άτομα ηλικίας 15 και άνω στις 12 χώρες της Ζώνης του Ευρώ.

Notes:

Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.

Methodology and Processing

Time Method:

Time series

Data Collector:

DIMARSO, Βρυξέλλες, Βέλγιο EMNID, Bielefeld, Γερμανία ICAP, Αθήνα, Ελλάδα, DEMOSCOPIA, Μαδρίτη, Ισπανία SUOMEN GALLUP, Espoo, Φινλανδία SOFRES, Montrouge, Γαλλία IRISH MARKETING SURVEYSΔουβλίνο, Ιρλανδία DOXA, Mailand, Ιταλία ILRES, Λουξεμβούργο, Λουξεμβούργο NIPO, Άμστερνταμ, Ολλανδία OSTERREICHISCHES GALLUP, Βιέννη, Αυστρία EUROTESTE Λισαβόνα, Πορτογαλία

Sampling Procedure:

Probability

Mode of Data Collection:

Telephone interview

Type of Research Instrument:

Structured questionnaire

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

Flash Ευρωβαρόμετρο 139.sps

Notes:

text/x-spss-syntax