Ευρωβαρόμετρο 60.3 (Νοέ-Δεκ 2003) (ICPSR doi:10.17903/FK2/EEOTVP)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Ευρωβαρόμετρο 60.3 (Νοέ-Δεκ 2003)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/EEOTVP

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-26

Version:

1

Bibliographic Citation:

Eυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες, DG Communication Public Opinion Analysis Sector, 2021, "Ευρωβαρόμετρο 60.3 (Νοέ-Δεκ 2003)", https://doi.org/10.17903/FK2/EEOTVP, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Έκδοση 1.0.1 (30.03.2012), doi:10.4232/1.10960

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/EEOTVP

Study Description

Citation

Title:

Ευρωβαρόμετρο 60.3 (Νοέ-Δεκ 2003)

Subtitle:

Κατανομή του χρόνου εργασίας, Εκπαίδευση, Οικογένεια και άλλες δραστηριότητες, Προτιμήσεις συνταξιοδότησης και Οδηγίες ασφάλειας των προϊόντων "Φτιάξ'το μόνος σου"

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/EEOTVP

Authoring Entity:

Eυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες, DG Communication Public Opinion Analysis Sector

Producer:

European Opinion Research Group (EORG), Βρυξέλλες

GESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-26

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/EEOTVP

Study Scope

Topic Classification:

Consumption and consumer behaviour, Employee training, Employment, Retirement, Working conditions, International politics and organisations, Time use, Business/industrial management and organisation

Abstract:

Ο συγκεκριμένος γύρος ερευνών του Ευρωβαρόμετρου διερευνά απόψεις της κοινής γνώμης για α) τον χρόνο που αφιερώνουν στις καθημερινές δραστηριότητες τους και β) τις οδηγίες ασφάλειας προϊόντων που αγοράζουν . Στη πρώτη ενότητα οι ερωτώμενοι/ες απάντησαν σχετικά με την τωρινή θέση στην απασχόληση και το επάγγελμα τους, διευθετήσεις στο πλαίσιο του εργασιακού χρόνου και διέθεταν επιλογή και έκαναν χρήση κάποιας είδους εργασιακής άδειας όπως για παράδειγμα τηλε-εργασία, ευελιξία του ωραρίου εργασίας, εκπαιδευτική άδεια καθώς επίσης και δραστηριότητες που επηρεάζουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Επιπλέον, ερωτήθηκαν για την ικανοποίηση τους από διαφορετικούς τομείς της ζωής τους, περιλαμβανόμενης της εργασίας, της υγείας και της οικονομικής κατάστασης, εβδομαδιαίο αριθμό ωρών εργασίας, τυχόν πρόθεση μείωσης των ωρών εργασίας τους, για πόσο χρονικό διάστημα και πως θα αξιοποιούσαν τον ελεύθερο αυτό χρόνο. Επίσης, ζητήθηκαν οι απόψεις τους σχετικά με το εργασιακό στρες που αντιμετωπίζουν, τις συνθήκες εργασίας, την ασφάλεια στην τωρινή θέση απασχόλησης κ.ά. Ερωτήθηκαν, επιπλέον, την ηλικία κατά την οποία θα επιθυμούσαν να συνταξιοδοτηθούν και την προβλεπόμενη πραγματική ηλικία συνταξιοδότησης, αν θα ήθελαν να αναβάλουν τη συνταξιοδότησή τους, για ποιους λόγους και σε ποιες δραστηριότητες σκοπεύουν να αφιερώσουν τον χρόνο τους μετά τη συνταξιοδότηση. Άλλη ενότητα αφορούσε την επαγγελματική εκπαίδευση των ερωτώμενων κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών και αν παρακολούθησαν το επιμορφωτικό σεμινάριο εντός του χρόνου εργασίας, την στάση τους ως προς τη δια βίου μάθηση και ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τα παιδιά του νοικοκυριού που ήταν μικρότερα των 14 ετών και αν τα φρόντιζαν σε τακτικοί βάση γιαγιά ή παππούς. Επιπροσθέτως, αυτοί που είχαν εγγόνια ερωτήθηκαν αν φρόντισαν κάποια στιγμή τα εγγόνια τους και αν το έκαναν σε τακτική βάση. Η τελευταία ενότητα ερωτήσεων σχετίζονταν με τις οδηγίες ασφάλειας για τη χρήση των προϊόντων «Φτιάξ'το μόνος σου». Παρουσιάστηκαν διαφορετικά σύμβολα απεικόνισης με οδηγίες χρήσης των προϊόντων, αν γνώριζαν τη σημασία τους, και να κατά την αγορά προϊόντων λάμβαναν υπόψη τους τα σύμβολα απεικόνισης και τις πληροφορίες ασφάλειας των συγκεκριμένων προϊόντων, αν τις διάβαζαν και τις φύλασσαν για μελλοντική χρήση, αν προτιμούσαν οι οδηγίες ασφαλείας να αναπαριστώνται με σύμβολα ή κείμενο και αν, γενικα θεωρούσαν ότι οι οδηγίες χρήσης και ασφάλειας των προϊόντων «Φτιάξ'το μόνος σου» ήταν χρήσιμες. Ομοίως, κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις για τις οδηγίες ασφαλούς χρήσης των παιχνιδιών και των παιδικών προϊόντων, για το αν λάμβαναν υπόψη κατά την αγορά προαναφερθέντων προϊόντων, τα σύμβολα απεικόνισης και τις πληροφορίες που αφορούσαν την ασφαλή χρήση τους, αν διάβαζαν τις οδηγίες χρήσης και αν τις φύλασσαν για μελλοντική χρήση. Επίσης, ερωτήθηκαν αν είχαν παρατηρήσει συγκεκριμένα σύμβολα απεικόνισης ασφαλούς χρήσης στα παιχνίδια και τα παιδικά προϊόντα και τη σημασία τους. Ζητήθηκε η γνώμη τους για το καλύτερο σημείο τοποθέτησης των οδηγιών ασφάλειας στα προϊόντα και αν προτιμούσαν οι ενδείξεις κινδύνων από την χρήση των παιχνιδιών και των παιδικών προϊόντων να εμφανίζονται με σύμβολα απεικόνισης, ή κείμενο και αν θεωρούν ότι η διατύπωση των κινδύνων με τη μορφή κειμένου είναι χρήσιμη ένδειξη για τους ερωτώμενους. Τέλος, οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να εκφέρουν κρίση ως προς τη συνολική χρησιμότητα των οδηγιών ασφαλούς χρήσης των παιχνιδιών και των παιδικών προϊόντων. Δημογραφικά στοιχεία : ηλικία, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, εθνικότητα, πολιτικές απόψεις- αριστερά ή δεξιά στην κλίμακα, κατάσταση απασχόλησης, ηλικία ολοκλήρωσης σπουδών, εισόδημα νοικοκυριού, τύπος και μέγεθος κατοικίας, τόπος κατοικίας.

Date of Collection:

2003-11-15-2004-01-05

Country:

Austria

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

Άτομα ηλικίας 15 και άνω.

Notes:

Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.

Methodology and Processing

Time Method:

Time series

Data Collector:

INRA ΒΕΛΓΙΟ, Βρυξέλλες; GfK Δανία, Frederiksberg; INRA ΓΕΡΜΑΝΙΑ, Molln; MARKET ANALYSIS, Aθήνα; INRA ΙΣΠΑΝΙΑ, Mαδρίτη; CSA-TMO, Παρίσι; LANSDOWNE Market Research, Δουβλίνο; INRA Demoskopea, Ρώμη; ILReS, Λουξεμβούργο; INTOMART, Hilversum, Ολλανδία; SPECTRA, Linz, Αυστρία; METRIS GFK, Λισαβόνα; MDC MARKETING RESEARCH, Espoo, Φινλανδία; GfK SVERIGE, Lund, Σουηδία; MARTIN HAMBLIN, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία; ULSTER Marketing Surveys, Βόρεια Ιρλανδία; European Opinion Research Group (EORG), Βρυξέλλες (Διεθνής συνεργασία, Κοινοπραξία INRA και GfK παγκοσμίως)

Sampling Procedure:

Probability

Mode of Data Collection:

Interview

Type of Research Instrument:

Structured questionnaire

Notes:

Το κανονικό μέγεθος του δείγματος (ολοκληρωμένες συντεντεύξεις) είναι 1000 ερωτώμενοι ανά χώρα, εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο με ξεχωριστά δείγματα για τη Μεγάλη Βρετανία (1000) και τη Βόρεια Ιρλανδία (300), το Λουξεμβούργο (600) και τη Γερμανία με ξεχωριστά δείγματα για το Ανατολικό και Δυτικό μέρος (1000 για το κάθε ένα). Αριθμός ολοκληρωμένων συνεντεύξεων σε αυτό το γύρο: Γαλλία 1016, Βέλγιο 1042, Ολλανδία 1013, Δυτική Γερμανία 1024, Ανατολική Γερμανία 1026, Ιταλία 1000, Λουξεμβούργο 600, Δανία 1000, Ιρλανδία 1007, Ηνωμένο Βασίλειο 1032, Βόρεια Ιρλανδία 301, Ελλάδα 1007, Ισπανία 1001, Πορτογαλία 1000, Φινλανδία 1018, Σουηδία 1000, Αυστρία 1022. Επιπλέον, ερευνήθηκε η ειδική θεματική για την διαχείριση του χρόνου για τις υποψήφιες προς ένταξη χώρες στην ΕΕ στο πλαίσιο του Ευρωβαρόμετρου 2003.5 (ΖΑ-Αριθμός έρευνας 4240) Δεν υπάρχουν τυποποιημένες ερωτήσεις με επικρατούσες τάσεις.

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

Ευρωβαρόμετρο 60.3.sps

Notes:

text/x-spss-syntax