Ευρωβαρόμετρο 44.0 (Οκτ-Νοε 1995)https://doi.org/10.17903/FK2/L2JZ9VΕυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες. DG X - Information Communication Culture Surveys Research AnalysesΚατάλογος Δεδομένων SoDaNet2021-12-272021-12-27T09:13:37ZΑπόψεις σχετικά με το ευρωπαϊκό νόμισμα. Ερωτήσεις για την υγεία. Ευρωπαϊκή Ένωση. Σχολείο και περαιτέρω εκπαίδευση. Οικογένεια και παροχή φροντίδας για τους/τις ηλικιωμένους/ες.
Θέματα: ενδιαφέρον για την πολιτική. Προσωπική γνώμη για ηγεσία. Στάση ως προς την ενοποίηση της Ευρώπης. Άποψη σχετικά με την ένταξη της χώρας των ερωτώμενων στην ΕΕ.
1. Ευρωπαϊκό νόμισμα: στάση ως προς το ευρωπαϊκό νόμισμα. Λόγοι υπέρ ή κατά της εισαγωγής κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος. Αυτο-ταξινόμηση του βαθμού ενημέρωσης των ερωτώμενων σχετικά με το ευρωπαϊκό νόμισμα. Γνώση των κριτηρίων της συνθήκης Μάαστριχτ σχετικά με την εισαγωγή κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος. Γνώση των χωρών που δεν επιθυμούν να ενταχθούν στη νομισματική ένωση. Προσδοκώμενο έτος εισαγωγής του κοινού νομίσματος. Αναμενόμενες οικονομικές επιπτώσεις ως προς το κοινό νόμισμα. Έκφραση προτίμησης σχετικά με τη χρονική διάρκεια της μεταβατικής φάσης έκδοσης των ευρωπαϊκών χαρτονομισμάτων. Επιθυμία για μακρύτερη μεταβατική περίοδο διπλής αναγραφής των τιμών στις εμπορικές και άλλες συναλλαγές. Αναμενόμενα προβλήματα κατά τη νομισματική μετάβαση/μετατροπή. Έκφραση γνώμης για εκστρατεία ενημέρωσης αναφορικά με την εισαγωγή του ευρωπαϊκού νομίσματος. Καταλληλότερα θεσμικά όργανα και μέσα ενημέρωσης για μια τέτοια εκστρατεία πληροφόρησης.
2. Υγεία: πληροφόρηση σχετικά με την ευρωπαϊκή εβδομάδα κατά του καρκίνου και τα μέσα ενημέρωσης που παρείχαν τη σχετική ενημέρωση. Γνώση σχετικά με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα κατά του καρκίνου. Δυνατότητες και μέτρα πρόληψης του καρκίνου. Γνώση ως προς συγκεκριμένες καταναλωτικές συνήθειες που φαίνεται να προκαλούν καρκίνο. Στάση ως προς σειρά προληπτικών ιατρικών εξετάσεων για την έγκαιρη διάγνωση καρκίνου του μαστού. Προσωπική συμμετοχή σε αυτές τις ιατρικές εξετάσεις.
3. Ερωτήσεις για την Ευρώπη: οφέλη από την ένταξη της χώρας στην ΕΕ και αναγκαιότητα ενός κοινού νομίσματος στη διαδικασία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Διπλή παρουσίαση τιμών σε «ευρώ» και εθνικό νόμισμα. Καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, της παράνομης μετανάστευσης και διαμόρφωση ενιαίας αμυντικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Προσωπικότητες που θα ήταν κατάλληλες να προωθήσουν την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Γνώση μιας ξένης γλώσσας και αξιολόγηση των πιο σημαντικών ξένων γλωσσών σύμφωνα με την άποψη των ερωτώμενων. Εμπιστοσύνη στους λαούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και στους Αμερικανούς, Ρώσους, Πολωνούς, Ούγγρους και τους Τσέχους (εικόνα της χώρας). Αποτίμηση της σημασίας της γαλλο-γερμανικής συνεργασίας στη διαδικασία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Ενδιαφέρον ενημέρωσης σχετικά με τη Γερμανία. Προτιμώμενα μέσα ενημέρωσης και δίαυλοι πληροφόρησης για τη Γερμανία. Ο ομοσπονδιακός καγκελάριος Κολ ως αντιπροσωπευτική φιγούρα της ευρωπαϊκής ενοποίησης, νοητικοί συνειρμοί για τη Γερμανία.
4. Σχολείο και εκπαίδευση: κύρια αποστολή του σχολείου. Παιδιά σχολικής ηλικίας. Ικανοποίηση για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνική ανάπτυξη στο σχολείο. Σημασία επιλεγμένων χαρακτηριστικών της προσωπικότητας. Ο ρόλος των γονέων, του σχολείου και του κόσμου της εργασίας στην ανάπτυξη αυτών των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας στα παιδιά. Επαρκής ένταξη των γονέων και των εταιρειών στις σχολικές αποφάσεις και στη σχολική εκπαίδευση. Ικανοποίηση για την προσωπική μόρφωση/κατάρτιση. Πτυχές που λείπουν/απουσιάζουν από την προσωπική μόρφωση/κατάρτιση. Η συμβολή του σχολείου στο να ανταποκρίνονται οι πολίτες στις απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας. Επιρροή της σημερινής μεταβαλλόμενης κοινωνίας στα σχέδια και τις αποφάσεις των ατόμων σε ό,τι αφορά τη μόρφωση/κατάρτισή τους. Δια βίου μάθηση και προτιμώμενοι τρόποι βελτίωσης του επιπέδου εκπαίδευσης σε ατομικό επίπεδο. Αιτίες/λόγοι λήξης της συνεχούς κατάρτισης/ εκπαίδευσης. Εθελοντική ή υποχρεωτική συμμετοχή σε προγράμματα συνεχούς κατάρτισης/εκπαίδευσης. Έκφραση γνώμης για επιλεγμένες προτάσεις/οδηγίες/μέτρα που προωθούν τη συνεχή εκπαίδευση/κατάρτιση. Προτίμηση για τη χρηματοδότηση της συνεχούς εκπαίδευσης/κατάρτισης από το κράτος, την περιφέρεια, την πόλη, εταιρείες ή τον/την συμμετέχοντα/ουσα. Προθυμία καταβολής τμήματος της δαπάνης για τη συνεχή εκπαίδευση/κατάρτιση από τον/την ενδιαφερόμενο/η. Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη συνεχή εκπαίδευση/κατάρτιση. Αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης για τους ερωτώμενους και η σημασία της στην κατάσταση απασχόλησης. Αποτίμηση της προετοιμασίας των μαθητών/μαθητριών από το σχολείο για τις ανάγκες της κοινωνίας της πληροφορίας. Επίδραση των σύγχρονων τεχνολογιών επικοινωνίας στην ποιότητα της εκπαίδευσης και αναμενόμενες βασικές αλλαγές στη μεταβίβαση γνώσεων.
5. Οικογένεια και φροντίδα των ηλικιωμένων: σκοπιμότητα/επιθυμία αύξησης του πληθυσμού της χώρας, μέτρα στήριξης των οικογενειών με παιδιά. Η χώρα ή το άτομο ως κύριος υπεύθυνος παροχής φροντίδας προς τους ηλικιωμένους. Προτίμηση για αύξηση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης ή μείωση των συντάξεων στις περιπτώσεις ελλιπούς κρατικού προϋπολογισμού. Προτίμηση ως προς τη στέγαση των ηλικιωμένων σε οίκους ευγηρίας ή στη δική τους οικογένεια. Κρατική ή ατομική ευθύνη για την φροντίδα νοσηλείας των ηλικιωμένων. Επιθυμητός αριθμός παιδιών. Οικογενειακός προγραμματισμός σε ατομικό επίπεδο, επιθυμητή ηλικία για να γίνει κάποιος/α γονέας. Διατήρηση ή αλλαγή του πατρικού ονόματος των γυναικών μετά το γάμο. Στους/Στις έγγαμους/ες τέθηκε η ερώτηση αν η γυναίκα διατήρησε το πατρικό της όνομα ή και τα δύο ονόματα.
6. Ερωτήσεις σχετικά με τη δομή της ΕΕ: διερεύνηση κοινής εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής. Εποπτεία της ευρωπαϊκής κυβέρνησης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή το Συμβούλιο των Υπουργών. Ομοσπονδιακή οργάνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτο-ταξινόμηση σε ένα συνεχές αριστεράς-δεξιάς. Κατοχή διαρκών οικονομικών αγαθών. Κατοχή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Θρησκευτικότητα. Επιπλέον, κωδικοποιήθηκαν: η ημερομηνία της συνέντευξης, η διάρκεια της συνέντευξης, η ώρα έναρξης της συνέντευξης, η παρουσία άλλων ατόμων κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η προθυμία του/της ερωτώμενου/ης να συνεργαστεί. Στο Λουξεμβούργο, το Βέλγιο και τη Φινλανδία καταγράφηκε η γλώσσα στην οποία διεξήχθη η συνέντευξη.Social SciencesGreek (modern)Καβακλιώτη, Αλίκη2021-10-261995-10-31995-11-29BelgiumDenmarkGermanyGreeceSpainFranceIrelandItalyLuxembourgNetherlandsPortugalUnited KingdomAustriaSwedenFinlandCC0CC0 Waiver