Μουσεία, Προφορική Ιστορία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η χρήση των ιστοριών ζωής στο μουσειακό περιβάλλον για την προσέγγιση της σύγχρονης μετανάστευσης από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας (ICPSR doi:10.17903/FK2/6LV4BF)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Μουσεία, Προφορική Ιστορία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η χρήση των ιστοριών ζωής στο μουσειακό περιβάλλον για την προσέγγιση της σύγχρονης μετανάστευσης από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/6LV4BF

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2022-05-01

Version:

1

Bibliographic Citation:

Βλαχάκη, Μαρία, 2022, "Μουσεία, Προφορική Ιστορία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η χρήση των ιστοριών ζωής στο μουσειακό περιβάλλον για την προσέγγιση της σύγχρονης μετανάστευσης από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας", https://doi.org/10.17903/FK2/6LV4BF, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Δεύτερη έκδοση

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/6LV4BF

Study Description

Citation

Title:

Μουσεία, Προφορική Ιστορία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η χρήση των ιστοριών ζωής στο μουσειακό περιβάλλον για την προσέγγιση της σύγχρονης μετανάστευσης από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/6LV4BF

Authoring Entity:

Βλαχάκη, Μαρία

Producer:

Βλαχάκη, Μαρία

Date of Production:

2009-01-01

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2022-05-01

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/6LV4BF

Study Scope

Keywords:

ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Topic Classification:

Migration, Morbidity and mortality, Children

Abstract:

H έρευνα αφορά την αξιοποίηση ιστοριών ζωής μεταναστών ως μουσειακών εκθεμάτων και εκπαιδευτικό υλικό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρία διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα με τη μέθοδο της έρευνας δράσης. Σε κάθε επιμέρους έρευνα δράσης συμμετείχαν παιδιά και γονείς είτε ως συνερευνητές και συνδημιουργοί μουσειακών εκθέσεων είτε ως επισκέπτες αυτών. Εξετάζεται την επίδραση της συλλογής και χρήσης ιστοριών ζωής ιδιαίτερα ως προς τις σχέσεις μεταξύ γηγενών παιδιών και παιδιών με μεταναστευτική καταγωγή προσχολικής/πρωτοσχολικής ηλικίας, 5-7 ετών και σχολικής ηλικίας, 11-12 ετών. Αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημασίας των ιστοριών ζωής για την ενθάρρυνση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας, την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της συναισθηματικής και πολιτισμικής ενσυναίσθησης ανάμεσα στους γηγενείς και μετανάστες μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα. Σημαντικά συμπεράσματα διεξάγονται για το νέο ρόλο του μουσείου ως ανοιχτoύ χώρου, όπου άτομα με γηγενή και διαφορετική εθνοπολιτισμική καταγωγή ως μέλη μίας κοινότητας θα μπορούν ισότιμα να εμπλέκονται στη διαπραγμάτευση και την κατασκευή της πολιτισμικής τους ταυτότητας και της τοπικής κοινωνικής ιστορίας. Συμπεράσματα της έρευνας αφορούν επίσης τη σχολική εκπαίδευση και την ανάπτυξη της κριτικής κοινωνικής σκέψης, κύριου γνωρίσματος ενός ενεργού πολίτη.

Time Period:

2005-01-01-2009-01-01

Country:

Greece

Geographic Coverage:

Σκιάθος, Νέα Μηχανιώνα, Θεσσαλονίκη

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

64

Methodology and Processing

Time Method:

Cross-section ad-hoc follow-up

Sampling Procedure:

Non-probability: Availability

Mode of Data Collection:

Face-to-face interview

Type of Research Instrument:

Semi-structured questionnaire

Notes:

Μαγνητοφωνημένα αρχεία (σε κασέτες) 48 Βιντεοσκοπημένα αρχεία (σε κασέτες) 16

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

22_~1.DOC

Notes:

application/msword