Flash Ευρωβαρόμετρο 248 (Ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για τα παιδιά στην ΕΕ - η οπτική των γονέων) (ICPSR doi:10.17903/FK2/S2YSR1)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Flash Ευρωβαρόμετρο 248 (Ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για τα παιδιά στην ΕΕ - η οπτική των γονέων)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/S2YSR1

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-27

Version:

1

Bibliographic Citation:

Παπακώστας, Αντώνης, 2021, "Flash Ευρωβαρόμετρο 248 (Ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για τα παιδιά στην ΕΕ - η οπτική των γονέων)", https://doi.org/10.17903/FK2/S2YSR1, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Έκδοση 1.0.0 (13.04.2010), doi:10.4232/1.4884

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/S2YSR1

Study Description

Citation

Title:

Flash Ευρωβαρόμετρο 248 (Ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για τα παιδιά στην ΕΕ - η οπτική των γονέων)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/S2YSR1

Authoring Entity:

Παπακώστας, Αντώνης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Directorate-General /Press and Communication/)

Producer:

The GALLUP Organisation, Βρυξέλλες

GESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-27

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/S2YSR1

Study Scope

Topic Classification:

Media, SCIENCE AND TECHNOLOGY, Children, Family life and marriage, Youth

Abstract:

Ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για τα παιδιά στην ΕΕ - η οπτική των γονέων. Θέματα: η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει γενικές ερωτήσεις: αν υπάρχουν και αριθμός παιδιών υπό την ευθύνη τους ηλικίας μεταξύ 6 και 17 ετών με τις ερωτήσεις να αφορούν το παιδί αυτής της ηλικίας, του οποίου τα γενέθλια είναι πιο κοντά στην ημερομηνία της συνέντευξης δεύτερη ενότητα αφορά ερωτήσεις σχετικά με την αντίληψη των κινδύνων: συχνότητα χρήσης διαδικτύου από οποιοδήποτε σημείο πρόσβασης, είτε από δικό του /της υπολογιστή στο σπίτι, είτε υπολογιστή της οικογένειας στο σπίτι, είτε στο σχολείο ή σε ίντερνετ καφέ, είτε σε σπίτια φίλων, σε μια βιβλιοθήκη ή άλλο δημόσιο χώρο. Κατά την ώρα που το παιδί τους χρησιμοποιεί το διαδίκτυο πώς ενεργούν: αν κάθονται αρχικά δίπλα του για να συνδεθεί, αν κάθονται συνέχεια κοντά του, αν ρωτούν τι κάνει στο διαδίκτυο , αν ελέγχουν τον υπολογιστή μετά, αν το παιδί τους έχει προφίλ σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Περιορισμούς που θέτουν στο παιδί κατά τη χρήση του διαδικτύου όπως να μην περνά πολύ χρόνο στο διαδίκτυο μιλώντας σε άτομα τα οποία δεν γνωρίζει στην πραγματική ζωή, να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να χρησιμοποιεί εργαλεία άμεσων μηνυμάτων κ.ά. Δραστηριότητες στο διαδίκτυο τις οποίες οι γονείς επιτρέπουν ή όχι όπως ανάλωση πολύ χρόνου στο διαδίκτυο, συζήτηση με άτομα που δεν γνωρίζουν στην πραγματική ζωή, χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, χρήση δωματίων ανοιχτής επικοινωνίας κ.ά.). Επίσης ερωτήθηκαν για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από το παιδί τους και λόγους ανησυχίας από τη χρήση κινητού ή του διαδικτύου, μέτρα προστασίας του υπολογιστή του παιδιού τους ( εγκατεστημένο λογισμικό με φίλτρο ή παρακολούθηση) και αν όχι τους λόγους. Η τελευταία ερώτηση αφορά την επίγνωση των γονέων ως προς τα μέτρα ασφάλειας και ασφαλή χρήση του διαδικτύου: περισσότερη διδασκαλία και καθοδήγηση στη χρήση του διαδικτύου στα σχολεία, περισσότερη και καλύτερη πληροφόρηση και συμβουλές προς τους γονείς για τις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν τα παιδιά. Τέλος, οι πηγές πληροφόρησης των ερωτώμενων για συμβουλές και εργαλεία ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου: το σχολείο του παιδιού, τηλεόραση, ραδιόφωνο, πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου, η κυβέρνηση κ.ά. καθώς επίσης και σε ποιούς οργανισμούς θα κατήγγειλαν παράνομο περιεχόμενο: αστυνομία, ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, σύνδεσμοι. Δημογραφικά στοιχεία: Ηλικία, φύλο, κατάσταση απασχόλησης και επαγγελματική κατάσταση, ηλικία ολοκλήρωσης σπουδών, περιοχή κατοικίας και βαθμός αστικοποίησης.

Date of Collection:

2008-10-09-2008-10-17

Country:

Romania

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

Όλοι/ες οι ερωτώμενοι/ες ήταν μόνιμοι κάτοικοι στην αντίστοιχη χώρα ηλικίας άνω των 15.

Notes:

Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.

Methodology and Processing

Time Method:

Time series

Sampling Procedure:

Probability

Mode of Data Collection:

Interview

Type of Research Instrument:

Structured questionnaire

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

Flash Ευρωβαρόμετρο 248 (Ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για τα παιδιά στην ΕΕ - η οπτική των γονέων).sps

Notes:

application/x-spss-syntax