Ευρωβαρόμετρο 61 (Φεβ-Μάρ 2004)doi:10.17903/FK2/IRLAOQΚατάλογος Δεδομένων SoDaNet2021-12-271Eυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες, DG Communication Public Opinion Analysis Sector, 2021, "Ευρωβαρόμετρο 61 (Φεβ-Μάρ 2004)", https://doi.org/10.17903/FK2/IRLAOQ, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Version 1.0.1 (30.03.2012), doi:10.4232/1.10961Ευρωβαρόμετρο 61 (Φεβ-Μάρ 2004)Ευρωπαϊκή Ένωση, Παγκοσμιοποίηση και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, 30 χρόνια Ευρωβαρόμετρωνdoi:10.17903/FK2/IRLAOQEυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες, DG Communication Public Opinion Analysis SectorEuropean Opinion Research Group (EORG), ΒρυξέλλεςGESIS - Leibniz Institute for the Social SciencesΚολωνία, ΓερμανίαΚατάλογος Δεδομένων SoDaNet2021-12-27Public relationsElectionsInternational politics and organisationsPolitical behaviour and attitudesPolitical ideologyΤυποποιημένες ερωτήσεις του Ευρωβαρόμετρου. Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Θέματα: Διερευνήθηκαν οι απόψεις των ερωτώμενων ως προς ορισμένες τυποποιημένες ερωτήσεις του Ευροβαρόμετρου όπως πόσο ικανοποιημένοι ήταν με τη ζωή τους, αν προσπάθησαν να πείσουν κοντινά τους πρόσωπα να υιοθετήσουν δικές τους θεμελιώδεις πεποιθήσεις για κάποια ζητήματα, αν συζητούσαν εν γένει πολιτικά θέματα και πόση εμπιστοσύνη είχαν σε συγκεκριμένους θεσμούς, όπως Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, αστυνομία, στρατός, εκκλησιαστικά ιδρύματα, πολιτικά κόμματα και τα Ηνωμένα Έθνη.
Πρόσθετες ερωτήσεις επικεντρώθηκαν στη γνώση και στις απόψεις των ερωτώμενων σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), τις προτεραιότητες, τις δημοσιονομικές δαπάνες προϋπολογισμού της, την εξωτερική πολιτική και τις πολιτικές ασφάλειας και άμυνας καθώς επίσης και τις ανησυχίες και την γενικότερη αίσθησή τους ως προς τη διεύρυνσή της ΕΕ και την οικοδόμηση της Ευρώπης.Οι ερωτώμενοι εκφράστηκαν για το αν ένιωθαν περισσότερο ασφαλείς ως προς την οικονομική και πολιτική σταθερότητα της χώρας τους εκ της ιδιότητάς της ως κράτος μέλος της ΕΕ, αν αισθάνονταν ότι η δική τους γνώμη αλλά και της χώρας τους είχε βαρύτητα εντός της ΕΕ και τέλος αν η ΕΕ έπαιζε θετικό ή αρνητικό ρόλο στην αντιμετώπιση καίριων για τη χώρα τους ζητημάτων, όπως η εγκληματικότητα, η φορολογία, η ανεργία, η τρομοκρατία, ο πληθωρισμός, η υγειονομική περίθαλψη και το σύστημα υγείας.
Μια άλλη ενότητα διερευνούσε τις απόψεις τους σχετικά με την εμπιστοσύνη που έτρεφαν αλλά και τη σπουδαιότητα που είχαν για την καθημερινότητά τους τα Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα όπως για παράδειγμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ, ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και η Επιτροπή των Περιφερειών. Τους δόθηκε, επίσης, ένας συγκεκριμένος ορισμός της παγκοσμιοποίησης (τη γενικευμένη απελευθέρωση των οικονομιών που οδηγεί στη δημιουργία μιας παγκόσμιας αγοράς) και βασιζόμενοι σε αυτόν τον ορισμό, ρωτήθηκαν αν θεωρούσαν την παγκοσμιοποίηση ως θετική για την χώρα τους, ή αν δυνητικά θα οδηγούσε στη συγκέντρωση εξουσίας σε μεγάλες εταιρείες, στην αύξηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, στη μείωση των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του αυξανόμενου ανταγωνισμού. Επίσης αν η παγκοσμιοποίηση θα αποτελούσε απειλή για την απασχόληση, θα δυσχέραινε τον έλεγχο ποιότητας των προϊόντων διατροφής που πωλούνται στην χώρα τους και αν, τελικά, η παγκοσμιοποίηση οδηγεί σε έναν περισσότερο πληκτικό και ομοιόμορφο κόσμο.Επιπλέον, ρωτήθηκαν για τα συναισθήματά τους σχετικά με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τη δύναμή του, την πιθανότητα να ψηφίσουν στις επόμενες Ευρωεκλογές και τους λόγους για τους οποίους προτίθενται ή όχι να ψηφίσουν, τι θα τους κινητοποιούσε κυρίως ως προς την απόφαση ψήφου τους, ως προς τα σημεία στα οποία θα όφειλε να επικεντρωθεί η επόμενη εκλογική εκστρατεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθώς και για την επαφή που μπορεί να είχαν με μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μέσω εφημερίδων, περιοδικών, ραδιοφώνου, τηλεόρασης, του Διαδικτύου ή δημόσιων συγκεντρώσεων.
Δημογραφικά στοιχεία : οικογενειακή κατάσταση, φύλο, ηλικία, εθνικότητα, τρέχουσα απασχόληση, εάν ο ερωτώμενος κατοικούσε σε αγροτική περιοχή ή χωριό, σε μικρή ή μεγάλη πόλη, ποιο μέλος του νοικοκυριού συμβάλλει περισσότερο στο ετήσιο συνολικό εισόδημα και ποια η τωρινή θέση του στην απασχόληση καθώς και αν εάν ο ερωτώμενος εκτιμά πως οι πολιτικές απόψεις τοποθετούνται περισσότερο αριστερά ή περισσότερο δεξιά της κλίμακας.2004-02-202004-03-28AustriaIndividualΆτομα ηλικίας 15 και άνω.Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.
Περαιτέρω σχόλια
Το κανονικό μέγεθος του δείγματος (ολοκληρωμένες συντεντεύξεις) είναι 1000 ερωτώμενοι ανά χώρα, εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο με ξεχωριστά δείγματα για τη Μεγάλη Βρετανία (1000) και τη Βόρεια Ιρλανδία (300), το Λουξεμβούργο (600) και τη Γερμανία με ξεχωριστά δείγματα για το Ανατολικό και Δυτικό μέρος (1000 για το κάθε ένα).
Αριθμός ολοκληρωμένων συνεντεύξεων σε αυτό το γύρο: Γαλλία 1019, Βέλγιο 1012, Ολλανδία 1044, Δυτική Γερμανία 1037, Ανατολική Γερμανία 1032, Ιταλία 1025, Λουξεμβούργο 619, Δανία 1000, Ιρλανδία 1001, Ηνωμένο Βασίλειο 1035, Βόρεια Ιρλανδία 308, Ελλάδα 1005, Ισπανία 1000, Πορτογαλία 1000, Φινλανδία 1027, Σουηδία 1000, Αυστρία 1052.
Συκριτικά δεδομένα στο πλαίσιο του Ευρωβαρόμετρου 2004.1 για τις υποψήφιες προς ένταξη χώρες στην ΕΕ (ΖΑ4246).Time seriesINRA ΒΕΛΓΙΟ, Βρυξέλλες; GfK Δανία, Frederiksberg; INRA ΓΕΡΜΑΝΙΑ, Molln; MARKET ANALYSIS, Aθήνα; INRA ΙΣΠΑΝΙΑ, Mαδρίτη; CSA-TMO, Παρίσι; LANSDOWNE Market Research, Δουβλίνο; INRA Demoskopea, Ρώμη; ILReS, Λουξεμβούργο; INTOMART, Hilversum, Ολλανδία; SPECTRA, Linz, Αυστρία; METRIS GFK, Λισαβόνα; MDC MARKETING RESEARCH, Espoo, Φινλανδία; GfK SVERIGE, Lund, Σουηδία; MARTIN HAMBLIN, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία; ULSTER Marketing Surveys, Βόρεια Ιρλανδία; European Opinion Research Group (EORG), Βρυξέλλες (Διεθνής συνεργασία, Κοινοπραξία INRA και GfK παγκοσμίως)ProbabilityFace-to-face interviewStructured questionnaireΕυρωβαρόμετρο 61 (Φεβ-Μάρ 2004).spsapplication/x-spss-syntax