Γυμνάσιο Πέτρας Λέσβου (ICPSR doi:10.17903/FK2/EEN6RZ)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Γυμνάσιο Πέτρας Λέσβου

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/EEN6RZ

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2022-04-30

Version:

1

Bibliographic Citation:

Χαράλαμπος, Κάβουρας, 2022, "Γυμνάσιο Πέτρας Λέσβου", https://doi.org/10.17903/FK2/EEN6RZ, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Δεύτερη έκδοση

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/EEN6RZ

Study Description

Citation

Title:

Γυμνάσιο Πέτρας Λέσβου

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/EEN6RZ

Authoring Entity:

Χαράλαμπος, Κάβουρας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)

Producer:

Χαράλαμπος, Κάβουρας

Date of Production:

2001-12-01

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2022-04-30

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/EEN6RZ

Study Scope

Keywords:

ΓΥΜΝΑΣΙΑ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ

Topic Classification:

EDUCATION, Compulsory and pre-school education, Educational policy

Abstract:

Η εργασία επικεντρώνεται στο Γυμνάσιο της Πέτρας Λέσβου κατά την περίοδο της απριλιανής δικτατορίας (1967-¬1974). Σκοπός της εργασίας είναι να απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με την πολιτική της δικτατορίας στον τομέα της εκπαίδευσης, τον ρόλο που επιφύλασσε το καθεστώς στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς, τις ομοιότητες και τις διαφορές σε σχέση με την πολιτική που ακολουθήθηκε σ’ αυτόν τον τομέα τα προηγούμενα χρόνια. Άλλα ερωτήματα που τίθενται είναι κατά πόσο η πολιτική της δικτατορίας στόχευε μόνο στην αναμόρφωση του σχολείου ή αν το σχολείο έπρεπε να παίξει κάποιο ρόλο στην αναμόρφωση της τοπικής κοινωνίας. Πώς τα δρώντα υποκείμενα – καθηγητές και μαθητές – ανταποκρίθηκαν σ’ αυτή την ιδεολογία; Υπήρξαν αντιδράσεις στις εντολές της δικτατορίας; Στο πρώτο και εισαγωγικό μέρος της εργασίας αναφέρεται το θέμα και ο σκοπός της εργασίας, η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τη συγκέντρωση και την επεξεργασία του υλικού και η πορεία της έρευνας. Στο δεύτερο μέρος γίνεται αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής και στα σημαντικά γεγονότα της επταετίας, με έμφαση στην ιδεολογία της εποχής και στο ρόλο που προσέδιδε στην εκπαίδευση η δικτατορία. Ακολουθεί σύντομη αναφορά στη Λέσβο στη διάρκεια της δικτατορίας. Στο τρίτο μέρος της εργασίας, που βασίστηκε στη μελέτη του αρχειακού υλικού του Γυμνασίου της Πέτρας και υλικού από συνεντεύξεις μαθητών και καθηγητών της εποχής, περιγράφεται το ιστορικό της ίδρυσης του Γυμνασίου και παρουσιάζονται στοιχεία για τη λειτουργία του κατά την περίοδο της δικτατορίας. Έμφαση δίνεται σε θέματα όπως ο σκοπός του σχολείου, το σχολείο ως μηχανισμός προπαγάνδας και προβολής του έργου της δικτατορίας, η προβολή της ιδεολογίας της δικτατορίας στο σχολείο, οι κανόνες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ο εξωσχολικός έλεγχος μαθητών και οι ποινές, οι αλλαγές μετά την πτώση της δικτατορίας. Ακολουθούν τα συμπεράσματα, η βιβλιογραφία και τα παραρτήματα. Στο πρώτο παράρτημα παρατίθενται τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιήθηκαν στις συνεντεύξεις και στο δεύτερο έγγραφα της περιόδου προερχόμενα από το αρχείο του σχολείου.

Time Period:

2011-01-01-2011-12-01

Country:

Greece

Geographic Coverage:

Petra Lesvou

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

8

Methodology and Processing

Time Method:

Cross-section ad-hoc follow-up

Sampling Procedure:

Non-probability: Availability

Mode of Data Collection:

Face-to-face interview

Type of Research Instrument:

Semi-structured questionnaire

Notes:

Μαγνητοφωνημένα αρχεία (ψηφιακά) 8

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

28Γυμνάσιο Πέτρας Λέσβου.docx

Notes:

application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document