Eυρωβαρόμετρο 59.0 (Ιαν-Φεβ 2003) (ICPSR doi:10.17903/FK2/LMS5LK)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Eυρωβαρόμετρο 59.0 (Ιαν-Φεβ 2003)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/LMS5LK

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-26

Version:

1

Bibliographic Citation:

Eυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες DG Press and Communication Opinion Polls, 2021, "Eυρωβαρόμετρο 59.0 (Ιαν-Φεβ 2003)", https://doi.org/10.17903/FK2/LMS5LK, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Version 1.0.1 (30.03.2012), doi:10.4232/1.11352

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/LMS5LK

Study Description

Citation

Title:

Eυρωβαρόμετρο 59.0 (Ιαν-Φεβ 2003)

Subtitle:

Δια δίου μάθηση, Υγεία, Σύντροφοι/ σύζυγοι και Γονιμότητα

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/LMS5LK

Authoring Entity:

Eυρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες DG Press and Communication Opinion Polls

Producer:

European Opinion Research Group (EORG), Brussels

GESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences. Abbreviation: GESIS

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-26

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/LMS5LK

Study Scope

Topic Classification:

International politics and organisations

Abstract:

Η συγκεκριμένη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου διερευνά τις απόψεις των ερωτώμενων με μετρήσεις του Standard Ευρωβαρομέτρου, όπως είναι η δια βίου μάθηση, η υγεία, οι σύντροφοι/ σύζυγοι και η γονιμότητα. Οι πρώτες ερωτήσεις αφορούσαν το ευρώ και τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Νέες ερωτήσεις εστίασαν στη διεύρυνση της ΕΕ και στις προτεραιότητες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης καθώς και των εθνικών αρχών. Θέματα: Ορισμένες ερωτήσεις αφορούσαν τη δια βίου μάθηση στο πλαίσιο της προσωπικής/ οικογενειακής ζωής τους αλλά και σε ευρύτερο πλαίσιο. Επίσης, άλλες ερωτήσεις εστίασαν στους χώρους μάθησης (για παράδειγμα το σχολείο, ο χώρος εργασίας, κοινωνικές δραστηριότητες) κατά πόσον η εκπαίδευση/κατάρτιση οφείλονταν σε εργασιακούς ή προσωπικούς λόγους, εάν ήταν υποχρεωτική, τα οφέλη που αποκόμισαν, τους λόγους για τους οποίους σκοπεύουν να καταρτιστούν στο μέλλον, τα μέσα που θεωρούν ότι θα βελτιώσουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες, χρήσιμες πηγές πληροφόρησης για εκπαίδευση/κατάρτιση και αν είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν αμοιβή για εκπαίδευση/κατάρτιση. Επίσης ερωτήθηκαν αν κατείχαν τεκμηριωμένα κάποιες δεξιότητες, αν αυτές οι δεξιότητες ήταν σημαντικές στην προσωπική τους ζωής και πέραν αυτής καθώς και ποια από τις δυνατότητες επιμόρφωσης που είχαν θεωρούσαν ως την πιο σημαντική στη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών. Άλλη ενότητα αφορούσε προβλήματα και θέματα που σχετίζονταν με την υγεία και συγκεκριμένα ερωτήσεις για τρέχουσες ασθένειες που αντιμετωπίζουν, επισκέψεις σε επαγγελματίες του κλάδου υγείας, μακροχρόνιες θεραπείες παθήσεων (όπως για παράδειγμα διαβήτης, καρκίνος και AIDS/ HIV), οδοντιατρικά θέματα, εξετάσεις υγείας και τσεκ-απ, ακτινογραφίες, εξέταση πίεσης αίματος και ακοής), διατροφή και κατανάλωση αλκοόλ καθώς και ασφάλειας των παιδιών. Οι γυναίκες του δείγματος εξέφρασαν την άποψή τους για τη θεραπεία αναπλήρωσης ορμονών, γυναικολογικές και άλλες εξετάσεις που αφορούν αποκλειστικά τις γυναίκες καθώς και το θηλασμό. Η τέταρτη και τελευταία θεματική ενότητα σχετίζονταν με την οικογένεια και τους συντρόφους/ συζύγους. Συγκεκριμένα, οι ερωτώμενοι ρωτήθηκαν για το πόσο σημαντικό είναι η συμβίωση με σύζυγο/ σύντροφο και παιδιά, την από κοινού εκπλήρωση καθηκόντων ως προς τη φροντίδα των παιδιών και τις οικιακές εργασίες, τον αριθμό παιδιών , ποιος αναλαμβάνει κυρίως τις οικιακές εργασίες και τη φροντίδα των παιδιών και για ποιες από τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν νοιώθουν περισσότερο δυσαρεστημένοι. Τέλος, ερωτήθηκαν αν επιθυμούν να αποκτήσουν περισσότερα παιδιά, τη χρονική στιγμή κατά την οποία καθένας εκ των δυο συντρόφων επιθυμούσε ή επιθυμεί στο μέλλον να αποκτήσει παιδί. Δημογραφικά στοιχεία : ηλικία, φύλο, εθνικότητα, οικογενειακή κατάσταση, πολιτικές απόψεις- αριστερά ή δεξιά στην κλίμακα, απασχόληση, ηλικία ολοκλήρωσης σπουδών, εισόδημα νοικοκυριού, τόπος κατοικίας, μέγεθος κοινότητας

Date of Collection:

2003-01-15-2003-03-11

Country:

Iceland

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

Άτομα ηλικίας 15 και άνω.

Notes:

Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.

Methodology and Processing

Time Method:

Time series

Data Collector:

INRA ΒΕΛΓΙΟ, Βρυξέλλες; GfK Δανία, Frederiksberg; INRA ΓΕΡΜΑΝΙΑ, Molln; MARKET ANALYSIS, Aθήνα; INRA ΙΣΠΑΝΙΑ, Mαδρίτη; CSA-TMO, Παρίσι; LANSDOWNE Market Research, Δουβλίνο; INRA Demoskopea, Ρώμη; ILReS, Λουξεμβούργο; INTOMART, Hilversum, Ολλανδία; SPECTRA, Linz, Αυστρία; METRIS GFK, Λισαβόνα; MDC MARKETING RESEARCH, Espoo, Φινλανδία; GfK SVERIGE, Lund, Σουηδία; MARTIN HAMBLIN, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία; ULSTER Marketing Surveys, Βόρεια Ιρλανδία; IBM BUSINESS CONSULT. SERV., Ρέικιαβικ, Ισλανδία; MMI AS, Όσλο, Νορβηγία; European Opinion Research Group (EORG), Βρυξέλλες (Διεθνής συνεργασία, Κοινοπραξία INRA και GfK παγκοσμίως)

Sampling Procedure:

Probability

Mode of Data Collection:

Face-to-face interview

Type of Research Instrument:

Structured questionnaire

Notes:

Το κανονικό μέγεθος του δείγματος (ολοκληρωμένες συντεντεύξεις) είναι 1000 ερωτώμενοι ανά χώρα, εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο με ξεχωριστά δείγματα για τη Μεγάλη Βρετανία (1000) και τη Βόρεια Ιρλανδία (300), το Λουξεμβούργο (600) και τη Γερμανία με ξεχωριστά δείγματα για το Ανατολικό και Δυτικό μέρος (1000 για το κάθε ένα). Αριθμός ολοκληρωμένων συνεντεύξεων σε αυτό το γύρο: Γαλλία 1039, Βέλγιο 1073, Ολλανδία 1013, Δυτική Γερμανία 1062, Ανατολική Γερμανία 1109, Ιταλία 1006, Λουξεμβούργο 615, Δανία 1000, Ιρλανδία 1007, Ηνωμένο Βασίλειο 1109, Βόρεια Ιρλανδία 307, Ελλάδα 1007, Ισπανία 1000, Πορτογαλία 1000, Φινλανδία 1018, Σουηδία 1000, Αυστρία 1022, Νορβηγία 1009, Ισλανδία 626. Οι ερωτώμενοι/ ες στη Νορβηγία και την Ισλανδία κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορύν τη Δια βίου μάθηση, σχετικές δημογραφικές μεταβλητές καθώς και σε ερωτήσεις στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου της συνέντευξης. Διαθέσιμα δεδομένα για την Ελβετία σε σχέση με τη θεματική της Οικογένειας και της Συντροφικότητας στο πλαίσιο του EBCH (online πρόσβαση στα ενσωματωμένα σύνολα δεδομένα των ΕΕ και της Ελβετίας μέσω της online πλατφόρμας δεδομένων FORS).

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

Eυρωβαρόμετρο 59.0.sps

Notes:

text/x-spss-syntax