Flash Ευρωβαρόμετρο 241 (Η κοινωνία της πληροφορίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης) (ICPSR doi:10.17903/FK2/AM2GS4)

View:

Part 1: Document Description
Part 2: Study Description
Part 5: Other Study-Related Materials
Entire Codebook

Document Description

Citation

Title:

Flash Ευρωβαρόμετρο 241 (Η κοινωνία της πληροφορίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/AM2GS4

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-27

Version:

1

Bibliographic Citation:

Παπακώστας, Αντώνης, 2021, "Flash Ευρωβαρόμετρο 241 (Η κοινωνία της πληροφορίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)", https://doi.org/10.17903/FK2/AM2GS4, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, Έκδοση 1.0.0 (13.04.2010), doi:10.4232/1.4881

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/AM2GS4

Study Description

Citation

Title:

Flash Ευρωβαρόμετρο 241 (Η κοινωνία της πληροφορίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)

Identification Number:

doi:10.17903/FK2/AM2GS4

Authoring Entity:

Παπακώστας, Αντώνης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Βρυξέλλες DG Communication, Public Opinion Analysis Sector)

Producer:

The GALLUP Organisation, Βρυξέλλες

GESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences

Distributor:

Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet

Date of Distribution:

2021-12-27

Holdings Information:

https://doi.org/10.17903/FK2/AM2GS4

Study Scope

Topic Classification:

Information society, Media

Abstract:

Η κοινωνία της πληροφορίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θέματα: ασχολίες ελεύθερου χρόνου (αθλητισμός, φυσική κατάσταση και άσκηση, κινηματογράφος, θέατρο, συναυλία, τηλεόραση, συναντήσεις με φίλους κλπ.). Συχνότητα ενεργής συμμετοχής των ερωτώμενων σε δραστηριότητες ποικίλων οργανισμών όπως αθλητικές λέσχες, θρησκευτικές ή εθελοντικές οργανώσεις βοήθειας, εργατικές συντεχνίες, οργανώσεις εκστρατειών κλπ. καθώς και στάση του ερωτώμενου σε σχέση ως προς δοσοληψίες με άλλους ανθρώπους και εμπιστοσύνη στους ανθρώπους (ερωτήσεις κλίμακας). Συχνότητα χρήσης του διαδικτύου τους τελευταίους 3 μήνες στο σπίτι, στη δουλειά ή κάπου αλλού για προσωπική τους χρήση (αρκετές φορές τη μέρα, περίπου μια φορά τη μέρα, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, τουλάχιστον μια φορά το μήνα, λιγότερο από μια φορά το μήνα, σχεδόν ποτέ). Δραστηριότητες μέσω διαδικτύου όπως αποστολή και λήψη e-mail, αγορές προϊόντων ή και υπηρεσιών, τραπεζικές συναλλαγές , συμπλήρωση και αποστολή εντύπων σε ηλεκτρονική μορφή προς τις δημόσιες υπηρεσίες κλπ. Έκφραση γνώμης για τις ευκαιρίες που προσφέρει το διαδίκτυο όπως συναντήσεις με νέους ανθρώπους, διαχείριση των οικονομικών τους, τρόποι επικοινωνίας με τις δημόσιες αρχές, ενημέρωση για θέματα υγείας καθώς και για τα μειονεκτήματα που αφορούν τους ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο όπως έλλειψη μεγαλύτερης επαφής με φίλους/ες και την οικογένεια, μειωμένες επαγγελματικές προοπτικές, έλλειψη ευκαιριών για αγορές προϊόντων μέσω διαδικτύου κ.α. Στη συνέχεια εκείνοι που δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ερωτήθηκαν αν κατά τον τελευταίο χρόνο έχουν ζητήσει από κάποιον άλλον να διενεργήσει για λογαριασμό τους κάποιες ενέργειες στο διαδίκτυο όπως αποστολή email , αναζήτηση πληροφοριών ή πραγματοποίηση αγοράς προϊόντος. Η επόμενη ενότητα αφορά τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και έκφραση γνώμης σχετικά με τη συμβολή του στη διατήρηση επαφής με οικογένεια και φίλους, σε περισσότερη ενημέρωση, σε καλύτερη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου κ.ά. Αντίστοιχα διερευνήθηκαν οι απόψεις των ερωτώμενων για θέματα που συνδέονται με την μη χρήση του κινητού τηλεφώνου όπως μειωμένη επαφή με οικογένεια και τους φίλους, δυσκολότερα προσεγγίσιμοι από τρίτους, λιγότερες ευκαιρίες οικονομικών μειώσεων και στο λογαριασμό του σταθερού τηλεφώνου και λιγότερο άγχος στη ζωή τους. Δημογραφικά στοιχεία: Ηλικία, φύλο, κατάσταση απασχόλησης και επαγγελματική κατάσταση, ηλικία ολοκλήρωσης σπουδών, σύνθεση νοικοκυριού, περιοχή κατοικίας και βαθμός αστικοποίησης.

Date of Collection:

2008-09-26-2008-09-30

Country:

Romania

Unit of Analysis:

Individual

Universe:

Όλοι/ες οι ερωτώμενοι/ες ήταν μόνιμοι κάτοικοι στην αντίστοιχη χώρα ηλικίας άνω των 15.

Notes:

Τα δεδομένα και τα ερωτηματολόγια για την εν λόγω έρευνα παρέχονται κεντρικά από το GESIS [βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους για δεδομένα και ερωτηματολόγια στους Εξωτερικούς Πόρους (External Resources) του παρόντος Έργου Δεδομένων (Data Project)]. Η συμβολή του αποθετηρίου του ΕΚΚΕ αφορά στη μετάφραση της τεκμηρίωσης στην Ελληνική καθώς και στην παροχή αρχείου SPSS Syntax για την αυτοματοποιημένη μετάφραση των μεταδεδομένων των μεταβλητών του SPSS αρχείου δεδομένων (Variable Labels, Value Labels) που παρέχεται κεντρικά από το GESIS.

Methodology and Processing

Time Method:

Time series

Sampling Procedure:

Probability

Mode of Data Collection:

Interview

Type of Research Instrument:

Structured questionnaire

Data Access

Other Study-Related Materials

Label:

Flash Ευρωβαρόμετρο 241 (Η κοινωνία της πληροφορίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης).sps

Notes:

application/x-spss-syntax