Abstract
Στάση απέναντι στην ΕΕ, στην ευρωπαϊκή ενοποίηση, στη νομισματική ένωση. Προτιμήσεις αγοράς τροφίμων. Ερωτήσεις άμυνας της ΕΕ. Τρίτος κόσμος. Στάση των νέων απέναντι στην εκπαίδευση. Θεματικές: Προσδοκώμενη οικονομική κατάσταση για το επόμενο έτος και προσδοκίες σχετικά με την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, η κατάσταση της απασχόλησης στη χώρα, η επαγγελματική κατάσταση του/ της καθενός/ καθεμιάς σε συνδυασμό με τη γενική ικανοποίηση από τη ζωή. Ενδιαφέρον για την πολιτική. Προσωπική άποψη για την ηγεσία. Στάση απέναντι στην ένταξη της χώρας στην ΕΕ και παροχή οφέλους από την ένταξη της κάθε χώρας. Κρίση σχετικά με την ταχύτητα ενοποίησης της ΕΕ και την επιθυμητή πρόοδο αυτής της ενοποίησης (κλίμακα). Στάση απέναντι σε ένα κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα. Αυτοαξιολόγηση του βαθμού ενημέρωσης σχετικά με το ευρωπαϊκό νόμισμα. Γνώση των κριτηρίων σύγκλισης για τις συμμετέχουσες [χώρες] στο κοινό νόμισμα όπως ορίζονται από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Γνώση των δύο χωρών που διαθέτουν ειδική ρύθμιση αναφορικά με την ευκαιρία τους να ενταχθούν στο κοινό νόμισμα. Γνώση της χρονικής στιγμής της εισαγωγής του νομίσματος. Ελπίδα, ανησυχίες και γενικές στάσεις απέναντι στις συνέπειες του Ευρωπαϊκού νομίσματος (κλίμακα). Προτίμηση για την εισαγωγή σε μια μέρα ή μια σταδιακή εισαγωγή των καινούριων χαρτονομισμάτων. Επιθυμία για πιο αργό ή βραχυπρόθεσμο χρόνο μετάβασης σε διπλή αναγραφή των τιμών των προϊόντων. Αναμενόμενες δυσκολίες μετάβασης στην εισαγωγή του νέου νομίσματος. Προτιμώμενος πάροχος πληροφοριών για την εισαγωγή του Ευρωπαϊκού νομίσματος. Προτιμώμενα ιδρύματα και μέσα ενημέρωσης για τη διαβίβαση αυτών των πληροφοριών. Όραμα της Ευρώπης για το έτος 2010. Ευρωπαϊκή ιδιότητα του πολίτη. Σημαντικές ευρωπαϊκές διαμάχες και γεγονότα που έχουν αναφερθεί στα μέσα ενημέρωσης. Σχετική σημασία της λήψης αποφάσεων των Ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων. Προτίμηση για εθνικές ή ευρωπαϊκές κοινές αποφάσεις σε επιλεγμένες περιοχές (διαχωρισμός: παρουσίαση των διαφόρων θεμάτων και πολιτικών πεδίων). Ελπίδες ή φόβοι στην Κοινή Αγορά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στάση απέναντι σε μια κοινή Ευρωπαϊκή εξωτερική πολιτική και πολιτική ασφάλειας. Στάση απέναντι σε μια Ευρωπαϊκή Κυβέρνηση. Τρέχων και επιθυμητός ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Βασικοί τομείς για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αντιληπτή αναπαράσταση των συμφερόντων του λαού μέσω θεσμών, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Εθνική Κυβέρνηση, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Εθνικό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο των Υπουργών. Η σημασία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ΕΕ. Πραγματική και επιθυμητή σημασία του κοινοβουλίου. Γνώση αναφορικά με την κυβερνητική διάσκεψη και τα πρωτίστης σημασίας θέματά της. Περαιτέρω επιθυμητές θεματικές για την κυβερνητική διάσκεψη. Στάση απέναντι σε μια «Ευρώπη των δύο ταχυτήτων». Τρόφιμα: συχνότητα αγοράς επιλεγμένων τροφίμων. Μάρκα, ετικέτα ποιότητας, χώρα προέλευσης, παραδοσιακός χαρακτήρας, εξωτερική παρουσίαση, τόπος πώλησης, τιμή και ημερομηνία παραγωγής ως τα σημαντικότερα κριτήρια απόφασης στην αγορά επιλεγμένων τύπων προϊόντων. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός ποιοτικού προϊόντος στον τομέα των τροφίμων. Εμπιστοσύνη στα σύμβολα ποιότητας. Γνώση και σημασία των συντομογραφιών ROC, DOC, ΠΟΠ και ΠΓΕ. Προθυμία πληρωμής υψηλότερης τιμής για τρόφιμα με εγγυημένη ονομασία προέλευσης. Συχνότητα της κατανάλωσης καθώς και του τόπου για ψώνια ή του τόπου κατανάλωσης επιλεγμένων τροφίμων που παράγονται με παραδοσιακό τρόπο. Σημαντικότερος πάροχος πληροφοριών σχετικά με παραδοσιακά παραγόμενα τρόφιμα. Ιδιαίτερη προσοχή στην κατανάλωση τροφίμων με ονομασία προέλευσης στα εστιατόρια. Στάση απέναντι στην εγγύηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ονομασία προέλευσης και τη διαδικασία παραγωγής τροφίμων. ΕΕ: χαρακτηρισμός πραγματικής και επιθυμητής λειτουργίας της ΕΕ. Υποτιθέμενη υπέρβαση εξουσίας των μεμονωμένων χωρών στις αποφάσεις της ΕΕ και ιδίως στο Συμβούλιο των Υπουργών (split: ανοικτή/ κλειστή ερώτηση). Κόμματα, οργανώσεις ή μέσα μαζικής ενημέρωσης που εκπροσωπούν τις έννοιες της Ευρώπης κάποιων. Στάση αποδοχής της Δημοκρατίας της Τσεχίας, της Ουγγαρίας, της Πολωνίας και της Σλοβακίας στην ΕΕ. Στάση απέναντι στις γεωργικές επιδοτήσεις για τις νεοεντασσόμενες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Τα σημαντικότερα δικαιώματα του Ευρωπαίου πολίτη στα άλλα κράτη μέλη. Σημαντικότεροι πολιτικοί στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα επόμενα 10 χρόνια. Η ΕΕ ως φορέας αποτροπής πολέμου μεταξύ των κρατών μελών. Προτιμώμενη έκταση της υποχρέωσης για την αποστολή στρατευμάτων από τα κράτη μέλη δεδομένης μιας υποθετικής αποστολής εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ανάπτυξη στρατευμάτων μόνο με τη συγκατάθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Μείωση του επιπέδου κοινωνικής ασφάλισης στην Ευρώπη για να αυξηθεί η διεθνής ικανότητα ανταγωνισμού. Ελπίδες για μείωση της ανεργίας με τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στάση απέναντι σε μια επέκταση ή μείωση των δικαιωμάτων των ξένων στη χώρα. Προτίμηση για αποφάσεις των πολιτικών ηγετών προσανατολισμένες στους στόχους ή τις ανάγκες των πολιτών. Αίσθημα της αποτελεσματικότητας της πολιτικής τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μεγαλύτερη παραμονή στο εξωτερικό. Αξιολόγηση της σημασίας και της προτίμησης για κοινή πανευρωπαϊκή ή εθνική μεταχείριση των θεμάτων, όπως η μείωση των περιφερειακών διαφορών, η παροχή ενέργειας, η ισότητα στην ευημερία, η καταπολέμηση της τρομοκρατίας, η υποστήριξη των φτωχότερων χωρών, η υπεράσπιση των ευρωπαϊκών συμφερόντων απέναντι στις μεγάλες οικονομικές και πολιτικές εξουσίες, οι ξένες χώρες, η προστασία του περιβάλλοντος, η άμυνα και η ενίσχυση των σχέσεων με την Ανατολική Ευρώπη. Τρίτος Κόσμος: πηγές πληροφοριών σχετικά με τις χώρες του Τρίτου Κόσμου. Αντιληπτά θέματα από τον Τρίτο Κόσμο. Περιοχές των επιμέρους ελλειμμάτων πληροφορίας σχετικά με τον Τρίτο Κόσμο. Στάση απέναντι στην υποστήριξη του Τρίτου Κόσμου. Επιθυμητοί στόχοι και πραγματική συμπεριφορά των βιομηχανικών χωρών για τη στήριξη του Τρίτου Κόσμου. Οργανώσεις ή πολιτικοί θεσμοί που παρέχουν οι οικονομικά πιο εκτεταμένη και πιο ευαίσθητη ξένη βοήθεια. Συνθήκες οι οποίες θα πρέπει να τίθενται στη χορήγηση χρημάτων εξωτερικής βοήθειας. Κατάταξη της ευρωπαϊκής υποστήριξης για τον Τρίτο Κόσμο ως ανθρωπιστική επείγουσα δράση ή μακροπρόθεσμη εργασία ανάπτυξης. Στο Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ακόλουθες πρόσθετες ερωτήσεις τέθηκαν/ αφορούσαν: αναφέροντας τα κράτη μέλη, ο/η ερωτώμενος/η γνωρίζει καλά. Αναφέροντας τις χώρες που είναι αξιόπιστες σε πολιτικό επίπεδο καθώς και στις επιχειρήσεις που εργάζονται αποτελεσματικά σε οικονομικό επίπεδο. Αναφέροντας τις χώρες που είναι ιδιαίτερα υποχρεωμένες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιθανότητα ενός κοινού νομίσματος το έτος 1999. Κρίση σχετικά με την τρέχουσα πολιτική, καθώς και με την οικονομική κατάσταση στην Ιταλία, σε μια κλίμακα. Τα ακόλουθα πρόσθετα ερωτήματα τέθηκαν στους νέους ανθρώπους ηλικίας μεταξύ 15 έως 24 ετών: τα σημαντικότερα καθήκοντα του σχολείου. Τεχνικής κατάρτισης ή απόκτησης κοινωνικών δεξιοτήτων ως αποστολή της σχολικής εκπαίδευσης. Ικανοποίηση για την επίτευξη αυτών των στόχων. Οι σημαντικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι και τα γνωρίσματα του χαρακτήρα ενός ατόμου. Γονείς, το σχολικό ή εργασιακό περιβάλλον ως υπεύθυνο για την ανάπτυξη αυτών των εκπαιδευτικών στόχων. Επαρκής προσπάθεια των γονέων για το συμφέρον των παιδιών. Κρίση σχετικά με εταιρείες που αποδέχονται την ευθύνη τους για τους νέους στο σχολείο. Σχολική ικανοποίηση. Λόγοι πιθανής δυσαρέσκειας. Αξιολόγηση της εκπλήρωσης του καθήκοντος του σχολείου μπροστά στην προετοιμασία των παιδιών για τη σημερινή κοινωνία. Λόγοι πιθανής δυσαρέσκειας. Ευρεία γενική εκπαίδευση ή εξειδίκευση ως προτιμώμενο μέτρο αντιμετώπισης των ραγδαίων κοινωνικών αλλαγών. Στάση απέναντι στη δήλωση «η μάθηση τελειώνει με το σχολείο». Στάση αναφορικά με περαιτέρω εκπαίδευση σε προσωπικό επίπεδο καθώς και στον τομέα της εργασίας. Συμμετοχή σε εθελοντικά και υποχρεωτικά γεγονότα περαιτέρω εκπαίδευσης στη διάρκεια του τελευταίου έτους. Στάση απέναντι στη δια βίου στήριξη της κυβέρνησης για περαιτέρω εκπαιδευτικά μέτρα. Προτιμώμενα μέτρα ώστε να καταστεί ευκολότερη η συμμετοχή σε τέτοιου είδους εκπαιδευτικά μέτρα. Θεσμός που πρέπει να παρέχει τη χρηματοδότηση για περαιτέρω εκπαίδευση. Προσωπική βούληση αποδοχής των δαπανών για εκδηλώσεις περαιτέρω εκπαίδευσης. Πιθανός ρόλος της ΕΕ στην περαιτέρω εκπαίδευση. Οι σημαντικότεροι λόγοι για τον/την ερωτώμενο/η ώστε να συμμετέχει συνεχώς στην περαιτέρω εκπαίδευση. Επαρκής προετοιμασία των παιδιών μέσω του σχολείου ενόψει της κοινωνίας της πληροφορίας. Καλύτερη κατάρτιση στο σχολείο μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών επικοινωνίας. Αναμενόμενες αλλαγές της σχολικής εκπαίδευσης μέσω των νέων τεχνολογιών επικοινωνίας. Αυτο-τοποθέτηση στο συνεχές αριστερά-δεξιά. Κατοχή διαρκών οικονομικών αγαθών. Διάρκεια του ελέγχου. Στην Ιρλανδία τέθηκαν τα ακόλουθα πρόσθετα ερωτήματα τέθηκαν: στάση απέναντι στη συμμετοχή στο κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα, σε περίπτωση απόρριψης από τους Βρετανούς. Αξιολόγηση της συμμετοχής της ΕΕ στην ειρηνευτική διαδικασία στη Βόρεια Ιρλανδία. Στάση απέναντι στην ιρλανδική συμμετοχή σε μια κοινή ευρωπαϊκή άμυνα. Στην Ισπανία, οι ακόλουθες πρόσθετες ερωτήσεις αφορούσαν: το βαθμό στον οποίο έχει υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την ισπανική προεδρία στο Συμβούλιο των Υπουργών και τη σημασία αυτής της Προεδρίας. Στη Νορβηγία, οι ακόλουθες πρόσθετες ερωτήσεις αφορούσαν: την κρίση σχετικά με τις συμφωνίες για την ΕΖΕΣ. Αφορούσαν επίσης τη συμπεριφορά στο δημοψήφισμα για την ένταξη της χώρας στην ΕΕ. Τους τομείς στους οποίους θα πρέπει να αναμένεται πρόοδος ή μειονεκτήματα μέσω της ένταξης της Νορβηγίας. Αναμενόμενη ένταξη της χώρας μέχρι το 2005. Αναμενόμενες επιδράσεις στη Σουηδία μέσω της συμμετοχής στην ΕΕ. Επίσης, κωδικοποιήθηκαν: η ημερομηνία της συνέντευξης, ο χρόνος έναρξης της συνέντευξης, η διάρκεια της συνέντευξης, ο αριθμός των ατόμων που ήταν παρόντα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η προθυμία του/ της ερωτώμενου/ης να συνεργαστεί και η κατοχή τηλεφώνου.